Vielä kerran Sydney; Airbnb, Bondi beach, Manly, Blue mountains, Water dragons..

Cairnsin jälkeen meillä oli vielä 5 yötä Australiassa ja vietettiin ne Sydneyssä, koska meidän jatkolento lähti sieltä. Käytettiin ekaa kertaa Airbnb:tä majoitukseen, ja se toimi kyllä tosi hyvin! Meidän "isäntäpariskunta" poimi meidät kyytiin juna-aseman läheltä, asunto sijaitsi noin vartin junamatkan päässä keskustasta. Meillä oli käytössä oma huone ja kylpyhuone, ja keittiö sekä olohuone oli yhteisessä käytössä. Oltiin tietenkin etukäteen katsottu että kyseinen pariskunta oli saanut hyvät palautteet ja he olivatkin erittäin mukavia, ja saatiin paljon matkavinkkejä.

Vietettiin täydet neljä päivää turistipuuhissa ja oltiin iltaisin ihan puhki :D Käytiin kattomassa sekä kuuluisa Bondi beach että Manly beach, ja molemmat oli upeita ilmestyksiä. Haaveiltiin äkkirikastumisesta ja merenranta-asunnoista :D Bondi beachille piti mennä meiltä ensin junalla ja sitten vaihtaa bussiin, mutta oltiin niin aikaisin liikkeellä että päästiin sujuvasti perille. Käveltiin reitti Bondi - Coogee (kolmisen tuntia) ja kun Sydneyssä oli helleaalto just kun oltiin siellä (tuolloin oli noin +37 ja parhaillaan +42!) niin sen jälkeen oli ihana istua ilmastoituun bussiin ja hurauttaa keskustaan :D

Bondi beach. Vielä ei ollut aamulla tungosta.

Manlyyn päästäkseen piti mennä ensin junalla keskustaan, sitten satamaan ja sieltä lautalla (30 min) Manlyyn. Ostettiin ekana päivänä Mymulti-liikennekortit (45€, voimassa viikon, muitakin vaihtoehtoja löytyy) joilla päästiin matkustamaan kaikki juna-, metro- ja lauttamatkat. Manlyssä käveltiin rannan vierustaa seuraaville pienille rannoille, ja bongasin kyltin että luonnossa elää Water dragoneita (kuin siistiä!). Menomatkalla ei nähty yhtään, kun käveltiin rannan puolta, mutta paluumatkalla niitä vilahteli tuon tuosta metsikössä ja mä yritin hiipiä lähelle kuvaamaan niitä, ne oli niiiin hienoja! :)

Water dragon. Nää tyypit ei kyllä paljon ihmisiä pelänneet :D

Hienoja maisemia mereltä, kaikki Sydneyn olennaiset ;)

Yhtenä päivänä vierailtiin Blue Mountains-nähtävyydellä, johon oli kahden tunnin junamatka (sekin sisältyi meidän Mymulti-lippuun). Juna saapui pieneen kylään ja käytiin siinä "matkatoimistossa" ja ostettiin liput cable car -ajeluille Blue Mountains:lle. Pikkukylästä käveltiin (bussillakin olisi päässyt) 2,5 kilometrin matka ekalla nähtävyyspaikalle, Echo point ja Three sisters (maisemapaikka ja kolme kivikasaa :D). Jatkettiin metsäpolkua cabel car:n luo (niitä oli kaikkiaan kolme) ja maisemat oli upeat :) ajeltiin kaikki vaunut läpi ja käveltiin takaisin kylään. Tosi upeaa luontoa ja kiva paikka, kannatti käydä vaikka olikin vähän kauempana!

Kolme kivisiskoa.

Sydney Wild life zoo käytiin myös katsomassa, sekin oli hieno! Siellä oli aluksi sellaisia tiloja, joissa pienet linnut ja perhoset sai vapaasti lennellä ja ihailtiin niitä pitkä tovi. Nähtiin myös yksi maailman vaarallisimmista linnuista ja krokotiili, ja tietysti koaloita ja kenguruita :) Jos pitäisi valita Sydneyn Wild life zoo tai Aquarium, suosittelen ehdottomasti eläintarhaa :) Leffaankin ehdittiin ja uusin Nälkäpeli tuli nähtyä, jälleen varmaan vuoden odotus ennen viimeistä elokuvaa :D

Kroko! Se vaan makoili altaansa pohjalla eikä viittinyt meille esiintyä..

Siinä Sydney pähkinänkuoressa, edelleen tykättiin tosi paljon! Tiistaina lennettiin Uuteen-Seelantiin, Christchursch:iin. Siellä oltiin vain kaksi yötä, kirjoitan niistä erikseen myöhemmin. Tänään aamulla matkattiin ekaa kertaa meidän bussilipuilla eli Nakedbus:illa, hyvin toimivat, ollaan nyt Kaikoura:ssa, ja kohta lähdetään katsomaan valaita! :)