Melbournen valloitus

Melbourneen saavuttiin keskiviikkona 5.11 ja oltiin siellä viikko. Keskiviikosta lauantaihin asuttiin Pegasus Apart hotellissa melko keskustassa, hotelli oli tosi siisti ja hyvällä paikalla, meillä oli tilava kahden hengen huone ja jopa pieni keittokomero. Tuota hotellia voisin hyvin mielin suositella! Lauantaina kirjauduttiin hotellista ulos ja muutettiin mun kaveripariskunnan luokse Port Melbourneen. Tässä postissa kirjoitan ensin muutamasta ensimmäisestä päivästä.

Aamupalaa Sydneyn lentokentällä. Ihania noi pienet soijakalat!

Oltiin Melbournessa iltapäivällä, ja hotellilla pysähdyttiin jättämässä tavarat ja vähän tutkimassa karttaa. Illalla pyörittiin kaupungilla ja bongattiin ilmainen ratikka joka kulki kaupungin isoimpien nähtäyyksien läpi ja sen kyytiin oli helppo hypätä ihan hotellin läheltä, joten käytiin pienellä ajelulla. Jäätiin pois paikallisessa chinatownissa ja syötiin malesialaisessa ravintolassa. Ruoka oli hyvää ja tykättiin kovin Melbournen rennosta meiningistä :)

Welcome to Melbourne! Pikkuterminaalissa oli vaan yksi laukkuhihna, ei tarvinnut ihmetellä mistä ne omat rinkat löytää :D Tutut voi etsiä Nuutin kuvasta ;)

Suuren kaupungin meinkiniä.

Yarra-joki

Torstaina tavattiin mun kaverit ja vietettiin "turistipäivä" kaupungilla. Ihan huippua kun he ovat täällä asuneet pari vuotta (nyt asuvat Kanadassa ja ovat Australiassa lomalla) niin tuntevat kaupungin ja ei tarvinnut kuin seurata perässä :D Nähtiin laajasti keskustaa, käytiin Yarra joella kuoharilla ja myöhäisellä lounaalla ravintolassa jossa on suomalainen ravintolapäällikkö :) Oli myös hauska tarinoida suomeksi ja kertoilla kuulumisia.

Perjantaina käytiin meidän hotellin lähellä Queen Victoria markkinoilla, jotka järjestetään lähes päivittäin. Sieltä löytää niin vaatteita, leluja, aurinkolaseja kuin myös hedelmiä, kalaa ja lihaa. Jätettiin varsinainen ostosten tekeminen väliin ja ostettiin vaan smoothiet. Treffattiin taas mun kaveria ja mentiin St Kildaan lounaalle, josta jatkettiin kävelylle St Kildan rantaan. Päivä oli aurinkoinen ja melko tuulinen, ja Nuutti vaikutti taas melko flunssaiselta niin jatkettiin kävelyn päätteeksi hotellille rentoutumaan. Säiden suhteen Melbournessa (noh, varmaan muuallakin etelä-Australiassa..) on sellanen jännä ilmiö kuin "cool change". Se tarkoittaa tuulen suunnan vaihtumista jolloin lämpötila laskee dramaattisesti. Aamupäivällä voi esimerkiksi olla +35 ja tuulen vaihduttua iltapäivällä on vain +15, melkoinen erotus ja se kyllä tuntuu, päästiin patina päivänä tuo kokemaan :D

Markkinoiden hedelmäosastolla.

Ps. Lauantaina tajuttiin, että Nuutin " flunssa" olikin allergiaa :D huh, se on onneksi helppo hoitaa allergialääkkeillä eikä vaaranna meiän sukelluskurssia :)

PPS. Tällä hetkellä ollaan jo Cairnsissa, loput Melbourne-tarinat luvassa piakkoin!

1. Oli niiiin ihanaa kun olitte kylässä!! :D Kivaa seurailla tätä kautta myös teidän loppumatkaa. :)

2. Oli ihan huippua kyläillä teillä ja muutenkin hengailla teidän kanssa! :) Otetaan uusiksi sitten Suomessa viimeistään ;)