Uusi vuosi kauniilla Phi Phi saarella

Saatiin siis matkaseuraa Hekasta ja Juhasta 30.12, huippua! :) Pojat vietti pari viikkoa meidän seurana. Ensimmäiseksi siirryttiin veneellä Krabilta Phi Phille ja löydettiin itsemme järkyttävän turistilauman keskeltä pieneltä, kuumalta ja mielettömän kauniilta saarelta. Hotelli sijaitsi vajaan kilometrin päässä satamasta, ja onneksi hotellilta (niinkuin kaikilta muiltakin hotelleilta) oli "kärrypoika" satamassa jonka kyytiin saatiin laukut ja joka opasti meidät perille. Tiedä kuinka kauan olisi mennyt hotellin löytämiseen omin päin pienten sokkeloisten ja melko huonokuntoisten kujien viidakossa.. Meillä oli kaksi bungalowia ja ne sijaitsivatkin lähes vastapäätä toisiaan, välissä oli vain vähän outo, ruskeaa vettä sisältävä "lampi".. :D

Poikien bungalowin edestä kuvattuna, mun ja Nuutin majoitus näkyy kuvassa.

Kello lähenteli jo kuutta ja suunnattiin syömään ja sitten rantabaariin " happy hour" drinkeille. Lähes joka baarista näytti saavan vodka/rommi/gin + mixer drinksun 100 bahtilla eli 2,5 eurolla, halpaa kuin saippua :) Ja happy hour on Thaimaassa melko laaja käsite, yleensä se kestää koko päivän :D Drinkkien juonnin lomassa päiviteltiin kuulumisia ja ihailtiin tulishowta, ja kun koitti hotellille lähdön aika niin arvaattekin varmaan, taas satoi! Poikettiin pitämään sadetta yhteen ravintolaan jossa oli thaiboxing areena ja harrasteotteluita menossa, mutta sade vaan jatkui ja jatkui. Lähellä oli onneksi yksi 7/11, josta napattiin vähän vettä ja kertakäyttöiset sadetakit niskaan ja sitten viiletettiin kengät märkinä hotellille. Hauskinta oli ettei pojat juuri katsoneet sadetakkien värejä niitä ostaessaan, ja Nuutille kyllä sattui vihreä, mutta Heka ja Juha saivat pinkit, oltiin varmaan hauska näky :)

Yöunien jälkeen maisteltiin hotellin aamupalaa (ihan ok) ja suunniteltiin päivän ohjelmaa. Ajateltiin aluksi suunnata vaan rannalle, mutta päädyttiinkin ottamaan oma pitkähäntävene+kuski ja kiertämään parit hyvät snorklauspaikat. Ekalle paikalle päästyämme pulahdettiin iloisina veteen, paitsi Nuutti, joka ensin rikkoi oman snorkkelinsa ja kun sai sen korjattua rikkoi sormensa veneen laitaan.. Me muut snorklailtiin reilu vartti, kunnes Juha onnistui potkaisemaan korallia, ja todettiin veneeseen päästyämme että haava näyttää siltä että sitä olisi parempi näyttää lääkärille. Nooh, takaisin rantaan, ja ensiapuklinikka olikin onneksi ihan muutaman kymmenen metrin päässä. Ja kolme tikkiähän siitä tuli, joten hyvä kun lähdettiin rantaan. Eikä siinä vielä kaikki! Nuutti ja Heka lähtivät odotellessa apteekkiin hakemaan puhdistusainetta Nuutin sormeen ja Hekan pariin naarmuun, niin eikös yksi katulaatta pettänyt Nuutin jalan alta, ja polvi auki. Tässä vaiheessa ei oikein taas tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa.. :D Nuutin polvi korjattiin omin voimin, ja ei nuo pienet takaiskut poikia juuri haitanneet niin päivä jatkui normaaliin tapaan.

Normipäivä lomalla, ruokaa ja..

juomaa!

Oltiin katsottu iltaa varten vähän fiinimmän oloinen kalaravintola rannasta ja jouduttiin kyllä pettymään. Annokset oli mauttomia ja kala kuivaa, mutta tulipahan kokeiltua. Ravintolasta siirryttiin toiselle rannalle ja matkalta otettiin mukaan "take away" drinkit yhdeltä ravintolan sivutiskiltä. Tollanen ei oikein Suomessa taitaisi toimia.. :) toisella rannalla olikin jo menoa ja meininkiä, tosi paljon ihmisiä, kaupustelijoita, tulishow esiintyjiä jne. Etsittiin hyvänoloista paikkaa jossa odotella vuoden vaihtumista, ja löydettiin hyvä paikka ja vierestä koju josta sai viinaämpärin vitosella :D Yllätyttiin ihan, sillä viinaa oli ämpärissä ihan järjetön määrä! Niin paljon, että kun otettiin eka Nuutin kanssa puoliksi niin kun oltiin saatu vähän juotua niin piti käydä pyytämässä lisää limsaa sekaan :D Vuosi vaihtuikin loistavasti rakettien paukkuessa hiekkarannalla, tästä voisi tehdä uuden perinteen! Hengailtiin rannalla vielä pari tuntia ja kotimatkalla napattiin pizzaa ja banaanipannukakkua evääksi.

Taustalla rannan hulinaa ja kädessä vuoden 2014 viimeinen drinkki.

Vuoden ensimmäiseen päivään herättiin ihmeen hyvävointisina (tästä voi varmaan kiittää Nuutin ja Hekan illalla hakemia vesipulloja, vaikka myyjä olikin vedelle naureskellut..) ja vietettiin päivä saarella ympäriinsä pyörien. Ja seuraavana päivänä olikin edessä jo Krabille siirtyminen. Syötiin aamupala, mä kävin vähän hotellin altaalla polskimassa ja vietettiin pari tuntia rannalla ennen lähtöä. Luultiin olevamme fiksuja, kun ei lähdetty heti 1.1 vaan vasta 2.1 pois saarelta ja vielä myöhemmällä lautalla (15.30 lähtevällä), mutta saatiin huomata että muutama muukin oli ajatellut asian samoin.. :D Pieni satama oli aivan tukossa eikä kukaan edes tiennyt kummalta laiturilta laiva lähtisi, ja kaikenlisäksi laiva näytti olevan paljon myöhässä, joten noin puolitoista tuntia seistiin kuumassa auringonpaisteessa ihmismassan keskellä siirtyen välillä laiturilta toiselle. Se oli enemmän itkeä kuin nauraa hetki.. Lopulta päästiin kuitenkin laivaan ja matka jatkui Krabille, jiihaa!