Phuket & Patong beach

Alkutaival Patongilla ei mennyt ihan putkeen; olin jotenkin ihan hukassa maanantaina, kun olin ekaa kertaa yksin reissussa. Pohdin kauheesti et mitä kaikille kavereille kotona kuuluu, ja mitä täällä tapaamilleni ihmisille kuuluu, ja mietin että poistunko ollenkaan hotellilta :D Hain aamulla lohtua tietsikasta, facesta ja valokuvista, ja sit päätin että kai se on koitettava vähän piristyä. Suuntasin ulos, ja päädyin ekaan isoon risteykseen pohtimaan, että näyttääkö ympäristö kivemmalta oikealla vai vasemmalla. Valitsin oikealle kääntymisen, mikä jälkeenpäin osoittautui vääräksi valinnaksi.. Noh, mutta silloin sitten tallustelin kadunviertä ja en löytäny muuta kun pieniä paikallisia ravintoloita, vaatekauppoja, skootterivuokraamoita.. En siis varsinaisesti ollu millään turistialueella, et kävelin varmaan reilun pari tuntia eestakasin. Löysin sentään hedelmämyyjän, jolta ostin mangoa ja ananasta, ja niitä sitten mussutin matkalla. Sit onnistuin kävelemään mun hotellille menevän tien ohi, mikä ei varmaan yllätä ketään, ja sit kulutin tovin ettiessä oikeeta tietä.. :P Sit lopulta kun löysin sen, kävin syömässä hotellin lähellä pikkuravintolassa ja suuntasin takasin hotellille päikkäreille :D

Tällaset mainokset on sitten hämääviä.. ilman alkoholia 140, alkoholin kanssa 90.. ;)

Mietin sitten että voin viettää illan kirjotellen näitä juttuja ja hengaamalla netissä, ja sit Tupu ja Miia piristi mun iltaa juttelemalla mun kanssa monta tuntia, joten ei tuntunu enää niin kauheen yksinäiseltä <3

Tiistaina olin sit jo päättänyt olla vähän virkeempi, ja suunnata ostoskeskukseen. Katoin reittiä google mapsista, mutta hotellin omistaja osas neuvoa sitten paremman väylän, ja selvis, että se ostoskeskus ja samalla sit muu ”turistialue” on toisessa suunnassa kun missä maanantaina harhailin, ja hotellilta kävelee ostoskeskukseen vähän reilussa 5 minuutissa :D Sinne siis menin tiistaina, ja kulutin siellä oikeestaan koko päivän kierrellen ja syöden ja hieronnassa ja kynsihuollossa.. J Sit kävin vielä ruokakaupassa, jossa sain kulumaan varmaan kans tunnin, kun pohdin et mitä tahtosin syödä ja mitä ostaa hotellille, kun mulla on täällä jääkaappi. Ja sit olin taas jo hyvin ilonen kun palasin illalla hotellille J

Keskiviikkona sitten oli tarkotus nähä yhtä kaveria, ja aamupäivän kulutin hotellin uima-altaalla. Pikkuhiljaa rupee rusketus olemaan ihan ok, eihän siihen nähtävästi vaadita kun reilu pari kuukautta Thaimaassa.. :D Iltapäivällä sitten treffailtiin kaverin ja sen poikakaverin kanssa keskustan alueella, pöyrittiin siellä tovi ja käytiin syömässä. Sit käytiin muutamassa baarissa ja naureskeltiin tälle turistialueelle tai lähinnä tälle tyttötarjonnalle.. Teki tiukkaa löytää paikka jossa ei oo thaityttöjä baaritiskillä tanssimassa, mutta onnistuttiin ja istuttiin sit sporttibaarissa :D Täytyy kyllä myöntää, että nää turistipaikat ei tunnu yhtään mun olosilta paikoilta noitten saarien jälkeen. Jotenkin ihan liikaa ihmisiä, kaupustelijoita tyrkyttämässä kaikkea, ärsyttäviä taksikuskeja..

Näiden turistipaikkojen hyviä puolia..

Torstaina menin käymään kaverin hotellilla, niillä kun oli sellanen hieno hotelli vähän kauempana keskustasta. Kolme uima-allasta, oma ranta ja niin poispäin.. J Siellä sitten oleiltiin päivä altaalla ja rantabaarissa, ja sit lähettiin melkein koko niitten poppoon kanssa (14 hengen voimin) vähän matkan päähän sellaseen Dino Park:n viettämään iltaa ja pelaamaan minigolffia J En ees muista koska oisin viimeks pelannut, mutta oli kyllä hauskaa! Naurettiin vaan että miten tollasesta vähäisestäkin urheilusta tuli ihan mielettömän kuuma ja hiki vaan virtas.. urheilu on rankkaa :P

Uima-altaalla..

Nää vahti meiän golffailua :D

Pelailun jälkeen mentiin vastapäiseen pihviravintolaan syömään, ja se olikin joku Skandinaavinen paikka, kun menukin saatiin suomeks :D Tilasin paistettua kalaa ja perunamuusia, ja se oli aivan loistavaa! Perunamuusi maistu ehkä parhaimmalta ikinä :P Tai noh, ei se kuitenkaan äidin kokkauksia voita ;)

Bile tuk-tuk :D

Perjantaina iski jälleen yksinäinen olo, ja vaikka oisin voinu mennä taas noitten hotellille niin en jotenkaan saanut aikaseks lähteä sinne. Pyörin sitten ostoskeskuksella, söin hyvin ja kävin hieronnassa. Mä en varmaan taas Suomessa raaski millään mennä hierontaan, kun täällä tottuu siihen että alle kympillä saa tunnin hieronnan missä vaan.. Treffailin sit vielä iltapäivällä kaverin vikaa kertaa, kun oli la sitten jatkamassa matkaa Bangkokiin. Pe ilta menikin siinä sit selvitellen millä, miten ja milloin matka jatkuu ja pakkaillessa.

Vikan illan eväät, kevätkääryleitä ja sticky rice with mango :)

Lauantaina nukuin pitkään, pakkasin loppuun, chekkauduin ulos hotellista ja pyörin sit vielä hetken hotellin lähistöllä ennen ku lähin suunnistaa Phuket Towniin ja bussiasemalle. Siinä vaiheessa kun hain rinkan hotellilta, siellä ei tietenkään ollu respassa ketään, joten en saanut soitettua taksia sinne, mutta päätin sitten reippaana tyttönä kävellä sinne ostoskeskukselle ettimään taksin. Tosiaan toi hotellin seutu ei ollu turistialuetta niin siellä ei takseja pöyriny. Ostoskeskuksen kulmalla sitten heti yksi taksikuski huikkaili että mihin oon menossa, ja sovittiin että 400 bahtia bussiasemalle. Sitten se koitti ohjata mua moottoripyörätaksin kyytiin :D Kieltäydyn lähtemästä mun rinkan ja toisen repun kanssa sellasen kyytiin, ja siinä hetken neuveteltuamme ne lähti hakemaan mulle kunnon taksia. Sieltä ilmesty paikalle sit sellanen uus ja kiiltävä iso avolava-auto, jolla sitten pääsin ilmastoidussa sisätilassa poppien soidessa samalla hinnalla kun olisin päässyt motskarin kyydissä :D Ei paha diili.. Ja nyt sitten istun bussiasemalla oottamassa mun klo 18.20 lähtevää VIP yöbussia Bangkokiin. Katotaan millanen yöbussikokemus tästä tällä kertaa tulee.. J