Koh Yao Noi ja normaalia lomailua

Lauantaina 16.3 oltiin jatkamassa matkaa Koh Yao Noi saarelle, kun Lory suositteli siellä vierailua. Taksilla satamaan, jossa päädyttiin oottamaan lauttaa 2 tuntia, kun joka paikassa oli ristiriitasta tietoa siitä mihin aikaan se lähtee.. Mut mikäs siellä ollessa, siellä oli kans pieni paikallinen kauppa josta sai jäätelöä, ja oli varjopaikko missä ootella. Siinä oli sitten yks paikallinen kaveri joka ohjas meiät sinne laiturille ja ooteltiin siinä sit tasan yhteen, ja sit se ohjas meiät sellaseen lauttaan joka oli ollu siinä laiturissa jo ainakin puol tuntia ja se oli jo melkein täynnä :D En siis tajua miksi me ooteltiin siellä laiturilla eikä voitu mennä aiemmin jo :P Se oli semmonne n.20-30 hengen lautta ja matka kesti pikkasen vajaa pari tuntia. Matkalla oli upeita maisemia, saaria joka puolella, ihan tosi kaunista.

Jätskiä!

Perillä sitten hypättiin ulos lautasta, ja todettiin että meitä ohjataan kaikkia saman taksin kyytiin :D Siinä vaiheessa kun ne osotti meille sitä taksia (se oli siis semmonen katettu lava-auto, millasia toi taksit täällä yleensä on) niin se oli jo ihan täynnä, ja näytti että joudutaan seisomaan siinä perällä. Ne vaan heitti rinkat sinne muitten kamojen päälle ja rupes tiivistämään, ja yks paikallinen mies sit anto mulle paikkansa siitä perältä. Mut sit noi huomas, että oli vielä 3 muuta turistia tulossa.. :D Ne sitten laitto mut etupenkille ja muut jatko tiivistämistä :D Eli mulla kävi hyvä säkä, istuskelin siellä ilmastoidussa autossa kun muut istu suunnilleen sylikkäin.. J Matka kesti varmaan vartin verran, tosin ihan alkumatkasta jo tiputettiin melkein kaikki paikalliset kyydistä toiselle satamalle ja sit jatkettiin matkaa muiden hotelleille.

Maisemia matkalta

Me oltiin varattu bungalow paikasta nimeltä NamTok bungalows, se sattu silmään kun googleteltiin paikkaa ja oli tosi edullinen, 450 bahtia yö. Joten sinne siis matkattiin, ja paikka oli oikein kivan olonen. Ekana iltana istuskeltiin muiden vieraiden (muutama vanhempi tyyppi ja yks mua vähän vanhempi tyttö) ja hengattiin netissä, koska siellä toimi netti tosi hyvin. Muut oli lähössä syömään sellaseen ”vene”ravintolaan, Para Bar:n, joten mentiin sit niitten kanssa. Tosin muilla oli skootterit, ja me ei ekana päivänä vuokrattu, joten me mentiin kävellen. Mut kävelyynhän me ollaan totuttu.. :D Se oli about puolen tunnin matkan päässä, ja se oli semmonen perinteinen ulkoilmaravintola valoineen sun muineen, mut siellä oli semmonen osuus joka on tehty laivan keulasta, niin istuttiin siellä. Kiva paikka :)

Mun bungalow

Seuraavana aamuna käytiin aamupalalla viereisessä ravintolassa, ja sit vuokrattiin hotellilta skootteri ja lähettiin kiertämään saarta. Täällä on kuulemma asukkaita 4800, ja sit tietysti jonkin verran turisteja, mutta ei mitenkään kauheesti. Ja tää saari on joogaajien ja kiipeilijöiden suosima paikka, meiänkin hotellin asukkaista varmaan puolet on kiipeilijöitä :D Mä ovelasti aattelin, että saan hyvin aurinkoa kun istun skootterin kyydissä tuubitopissa ja lyhyissä shortseissa, ja olin oikeessa. Tosin sain sitä aurinkoa vähän turhankin paljon, ainakin reisiin.. :D Noh, seuraavana päivänä vähän pitemmät shortsit jalkaan ;)

Kun ajeltiin ympäriinsä nähtiin sellanen ravintola, mistä sai pizzaa, burgereita ja pastaa, ni päätettiin mennä illalla sinne. Tosin täällä on myös italialainen ravintola, mut se oli just silloin suljettu ni ei voitu mennä sinne vaikka oltais haluttu. Mentiin siis sinne toiseen paikkaan, ja syötiin burgerit.. voin kertoa, että 2 kk thairuuan jälkeen se oli aika hyvää :P

Tässä lähistöllä pidettiin jätskitauko, ei hullummat maisemat.

Kolmantena päivänä päästiin tutustumaan saareen vähän paremmin, kun hotellilla työskentelevä mies Danny kierrätti meitä saarella. Tosin Danny oli sopinut että vie yhden norjalaisen tytön, Linn:n, kierrokselle, ja me sitten lähettiin perään :D Se oli ihan mahtavaa, Danny näytti meille missä kasvaa ananaksia, ihmeteltiin banaanipuun kukkia, käytiin paikallisessa pienessä kahvilassa, ihailemassa upeita maisemia, ostettiin syötävää paikallisesta katukaupasta ja kateltiin auringonlaskua pienessä satamassa. Tietysti mun tuurilla kamerasta loppu akku just ennen ku lähettiin tonne, eka kerta tällä reissulla ja tietty tona päivänä. Mutta ei se mitään, koitan säilyttää muistikuvat sitten muulla tavalla :P

Italialainen ravintola avas vihdoin uudelleen sinä samana iltana, eli maanantaina 18.3, joten mentiin sinne sitten tolla samalla porukalla, minä, Max, Danny ja Linn. Ja pizza oli ihan superhyvää! Ja viini myös.. :D Oli ihanaa viettää normaali ilta ulkona porukalla syöden ja juoden tollasessa paikassa, muistutus normaalista elämästä :D