Viisi päivää, viisi kaupunkia

Queenstownin lepäilyn jälkeen meillä oli melko tiukka etenemissuunnitelma. Vielä oli muutama päivä jäljellä eteläsaarella ja sitten viikko pohjoissaarella. Lauantaina 6.12 oltiin vielä Queenstownissa, su 7.12 vietetettiin bussissa ja Lake Tekapolla, ma taas bussissa ja Christchurchissa, ti lennettiin eteläsaarelle ja oltiin yksi yö Aucklandissa ja ke 10.12 matkattiin bussilla Rotoruaan. Kiirettä piti ja peppu puutui!

Lake Tekapo otettiin stopiksi lähinnä sen stargazinging vuoksi, mutta koska oltiin tehty se jo Queenstownissa, niin ei ollut mitään varsinaista agendaa. Tekapo oli Uuden-Seelannin ainoa paikka, missä helle pääsi yllättämään meidät. Sillä kertaa meidän nakedbussista oli riisuttu ilmastointi, ja viiden tunnin bussimatka oli melko lämpöinen. Lisäksi meidän hostelli oli melkein kahden kilometrin päässä bussiasemalta, ja vaikka matka ei kuulosta pitkältä, niin se kyllä tuntui siltä helteessä rinkkaa ja reppua pikkutietä raahaten. Tekapon majoitukset oli ryöstöhintaisia joten otettiin halvin saatavilla oleva, bussiaseman "lähistöllä" sijaitseva hostelli, ja huomattiin että päästiin majoittumaan pikkuruiseen asuntovaunuun :D vessatkin oli eri rakennuksessa, ja vähän pelotti jos joku tuleekin yöllä raahaamaan meidän vaunun pois.. Mutta enemmän kuitenkin nauratti :)

Meidän vanu :D

Lake Tekapo oli kaunis paikka, ja löytyi sieltä muutama ruokapaikka ja kahvila, jossa nautittiin matkan parhaat eggs benedic aamupalat. Suosituin ajanviete näytti olevan rengaskeinu, johon minä ja japanilaiset turistit vuorotellen jonotettiin :D Nuutti kuvaa lyhyitä videopätkiä meidän päivistä, ja editoi pienen videon eteläsaaren elämästä, tässä näkyy lopussa myös nuo rengaskeinut. Vilkaiskaa jos jaksatte, musta tuo on ainakin hupaisa :)

Nuutti testaa kenkien vedenpitävyyttä Lake Tekapolla.

Vaunu oli paikallaan vielä aamulla, ja kulutettiin pari tuntia maisemia ihaillen bussia odotellessa. Illalla oltiin jälleen Christchurchissa, ja käytiin syömässä erinomaisessa thairavintolassa ja majoituttiin samaan Airbnb:hen jota viimeksi käytettiin. Tässä kohdin rupesi olemaan ilmassa vähän reissuväsymystä, eikä oikein jaksanut innostua tulevista päivistä. Niin paljon oli jo nähty, ja jatkuva pakkaaminen, purkaminen ja bussissa istuminen kävi hermoille. Tuossa vaiheessa kun vielä tiesi, että eteläsaarella on vain viikko aikaa, ja kaikkea jännää pitäisi tehdä.. Tehtiin lopulta fiksu ratkaisu ja päädyttiin viettämään seuraava viikko vain kahdessa kaupungissa, Aucklandissa ja Rotoruassa. Vähän helpotti myös tuskaa, kun tiesi että 16.12 päästään Thaimaan lämpöön, ja kun se on meille tuttu paikka niin voi ottaa rennosti eikä tarvi joka päivä säntäillä ympäriinsä.

Herkkuruokaa thaimaalaisessa ravintolassa.

Tiistaina 9.12 siis suunnattiin aamulla lentäkentälle (herätykset ennen seiskaa, mur!) ja tunnin lento Christchurch - Auckland tuntui naurettavan lyhyeltä. Aucklandin keskustaan suunnattiin lentokenttäbussilla joka onneksi pysähtyi ihan meidän hostellin lähellä. Pyörähdettiin kaupungilla, etsittiin hyvännäköistä sushipaikkaa ja kun ei löydetty, niin mentiin Burger Kingiin (helppo, nopea ja halpa ratkaisu kun meinaa jo kiukuttaa). Siinä se ilta jo sitten olikin :D

Seuraavana aamuna taaaas ylös kukonlaulun aikaan koska bussi Rotoruaan lähti 7.25, rinkka kasaan ja hotellista ulos (Uudessa-Seelannissa on muuten kaikissa hostelleissa ja hotelleissa on tähän mennessä ollut check out kello 10.00). Matka tuntui pitkältä sillä pysähdeltiin todella usein, ja alle 300 kilometrin matkaan kuluikin yli viisi tuntia. Rotoruassa vietettiin 3 yötä, niistä seuraavaksi oma teksti.