Sateinen Auckland

Auckland toivotti meidät tervetulleiksi sateella ja tuulella. Onneksi oltiin varattu hotelli ihan bussipysäkin vierestä joten matkaa ei ollut kuin parisataa metriä. Oltiin ajateltu mennä ilmaiseen Coca-cola in the park konserttiin joka tuolloin lauantaina Aucklandissa järjestettiin, mutta ensin jännitettiin perutaanko konsertti huonon kelin takia, ja kun se lopulta päätettiin järjestää pienestä sateesta huolimatta, niin todettiin itse ettei jakseta tuolla kelillä taivaltaa reilua kahta kilometriä, viettää paria tuntia sateessa ulkona ja sitten rämpiä märkänä ja kylmissään takaisin hotellille. Eli käytiin hotellin lähellä syömässä meksikolaisessa ravintolassa ja kuitattiin se ilta sillä :D

Parit tacot, Tiinalle siideriä Uudesta-Seelannista ja Nuutille olutta Meksikosta.

Sunnuntaille oltiin alunperin suunniteltu pikaveneajelua, mutta sekin jätettiin huonon sään vuoksi väliin. Nooh, säästyipä vähän rahaa.. Levättiin, syötiin ja kahviteltiin kaupungilla ja ikkunashoppailtiin sen sijaan. Haluttiin nähdä Hobitin kolmas osa Uudessa-Seelannissa, ja oltiin etukäteen varattu liput maanantai-illalle. Virkistettiin muistia tapahtumien kulusta katsomalla kakkososa sunnuntai-iltana hotellilla.

Jättipukki ja porot. Toi on kuulemma perinteinen joulukortiste Aucklandissa, ja joidenkin mielestä karmiva. Mun mielestä hauska :D Hauskat oli myös isojen risteysten jalankulkuvalot. Ne oli samaan aikaa vihreenä kaikkiin suuntiin, eli pysty menemään "ristiin" myös katujen poikki, kätevää.

Maanantaina keli näytti edelleen samanlaiselta eli sateiselta ja harmaalta, joten lähdettiin liikkeelle vasta iltapäivällä ja lounasaikeissa. Löydettiin kivan näköinen paikka ja huomattiin että se oli Belgium beer cafe, meidän Sydneyn Airbnb:n pariskunta oli suositellut että siellä kannattaisi syödä simpukoita, joten sinne mentiin. Kävi vielä hyvä tuuri, sillä maanantaisin heillä oli kaikki simpukkannokset puoleen hintaan, ja kilo simpukoita kookoscurry-kastikkeella ja ranskalaisilla jäi maksamaan noin 8 euroa, ei ollut hinnalla pilattu :D

Kattilallinen simpukoita ja parit ranet.

Nuutti oli jo useamman viikon suunnitellut parturikäyntiä, ja kun ennen leffan alkuun oli vielä pari tuntia aikaa katseltiin siistin näköisiä paikkoja ja löydettiin yksi hieman aasialaisen näköinen paikka, jossa oli heti vapaata, joten sain taas erinäköisen miehen matkaan mukaan. Se sama ilmiö muuten tapahtuu joka kerta kun Nuutti ajaa parran.. ;D

Sitten oli leffan vuoro. Oltiin taas varattu Gold class näytös koska lippujen hinnassa ei juuri ollut eroa, mutta täytyy myöntää että se Melbournen näytös ja teatteri oli todella paljon hienompi kuin tämä Aucklandin vastaava. Kivaahan se toki taas oli istua mukavissa säädettävissä penkeissä tuo reilu parituntinen. Leffa itsessään oli näyttävä ja mukaansatempaava, ja ehkä paras kohta oli loppukohtaus jossa Bilbo palaa Kontuun ja pystyi ajattelemaan että mekin ollaan oltu tuolla! :)

Alberttin puistossa oli jänniä puita. Ihan kuin Hobitti-elokuvista ois karanneet..

Illalla pakattiin ja valmistauduttiin henkisesti seuraavan päivän lentoon Auckland - Bangkok, joka oli tähän astisen reissun pisin yksittäinen lento, 11 h 45 min. Aamulla käytiin vielä hotellin aamupalalla ennen kentälle lähtöä ja sitten jätettiin Uusi-Seelanti taa. Vaikka viihdyttiin hyvin, niin oli ihana lähteä kohti Thaimaata, aurinkoa ja edullista hintatasoa. Ja samalla kun tiesi että pääsee kunnolla rentoutumaan tuon 6 viikon kiiruhtamisen jälkeen, niin väkisin hymyilytti :) Siispä kentälle, turvatarkistuksista läpi, vähän kahvia ja teetä, ja koneeseen. 12 tuntia meni leffoja ja sarjoja katsellen, torkkuen ja lukien, ja niin saavuttiin 16.12 illalla Bangkokin tuttuun kaaokseen.