Odotuksia parempi Kuala Lumpur

Lentomatka Singaporesta Kuala Lumpuriin selvittiin kunnialla, ja Kuala Lumpurin kentällä törmättiin passintarkistusjonossa suomalaiseen tyttöön. Viime aikoina oltiinkin nähty (tai edes kuultu) tosi vähän suomalaisia, ja jatkettiinkin keskustaan samaa matkaa. Yritettiin ensin ottaa taksi, mutta "3 matkustajaa, 2 osoiteta" osoittautui liian hankalaksi lentokentän taksivirkailijalle, joten turvauduttiin keskustaan menevään lentokenttäjunaan ja sieltä suunnattiin erikseen hotelleille takseilla. Vaihdettiin numerot ja sovittiin että käydään syömässä joku päivä.

Ilta alkoi jo hämärtää kun saavuttiin Furama- hotellille, joten syötiin illallista hotellin ravintolassa ja käytettiin ilta asioiden hoitamiseen hotellilla. Seuraavana päivänä Nuutti oli hiukan huonovointinen joten sekin päivä rentoiltiin hotellilla, käytiin ulkoilmassa läheisellä 7/11 kioskilla ja illalla syömässä hotellin aulabaarissa (mä join olutta, ja Nuutti limua, oho!). Sen jälkeen päästiinkin jo tutkimaan kaupunkia, ja tykättiin paikasta kovasti! Meidän hotelli sijaitsi hyvällä paikalla, noin 10 minuutin kävelymatkan päässä lähimmästä ostoskeskuksesta, ja sitten niitä olikin rinta rinnan vaikka kuinka monta :D Siinähän ne kolme päivää kuuluivatkin niitä kierrellessään..

Hotelli oli illalla ulkoapäin ihan hieno, sisältä jo vähän kulunut. Mutta meillä oli kiva huone, erillinen olohuone ja makuuhuone, joka päivä saatiin sanomalehti ja aamupala kuului huoneen hintaan.

Innostuttiin vähän shoppailemaan, kun oli niin halpaa. Mä ostin itselleni kahdet uudet silmälasit, joiden hinnassa ei ole kyllä mitään järkeä; toiset maksoi 20 € ja toiset 25€. Ja lasit oli valmiina tunnissa. Käsittämätöntä :D Ostin myös 3 paitaa, yhden mekon, yhden hameen ja kahdet balleriinat. Noiden yhteishinnaksi tuli noin 60 euroa. Toivotaan etteivät hajoa heti ekassa pesussa.. :D Niin ja ostin kännykkään uuden kuoren, joka on läpinäkyvä ja jossa leijailee kultaisia hileitä (ihan mun näkönen!). Nuutti shoppaili makeet "nahka"kengät ja kellon, joten oltiin molemmat tyytyväisiä.

Mun ostokset, niin on nätteinä siinä ;)

Löydettiin myös hauskoja ruokapaikkoja, mm erinomainen kahvila josta sai tosi hyvää salaattia ja paikallinen burgeripaikka, jossa hamppari tehdään tassunmuotoisen, pehmeän sämpylän väliin. Pakkohan sitä oli kokeilla, ja kokonaisuudessa kokemus jäi plussan puolelle vaikkei kovin erikoiselta maistunutkaan. Käytiin lentokentällä tavatun suomalaistytön kanssa sushilla yhtenä iltana ja jälkiruuaksi haettiin macaronseja viereisen ostoskeskuksen kahvilasta, nam!

Olihan toi nyt pakko saada kun sen näki :)

Piipahdettiin katsomaan Petronas torneja, kun ne olivat sellainen "lähellä oleva nähtävyys", ja meidän hotellilla oli ilmainen sufflebussi niiden läheiselle ostoskeskukselle. Siellähän ne tornit tönötti, ei niistä sen enempää :D Meillä oli alunperin vähän ristiriitaisia fiiliksiä Kuala Lumpurista, kun useimmat keiden kanssa oltiin juttusissa eivät olleet paikasta tykänneet. Mutta me kyllä tykättiin, osin varmaan myös sen takia ettei meillä ollut isoja odotuksia. Ja sen takia että siellä oli niin halpaa ja kaikkea kivaa shoppailtava! :D

Aurinko häikäisi.

Niin häikäisi tässäkin, kun pohdin että jännä kun ei näy kamerassa mitään. Voisi tietysti auttaa asiaa kääntää se kamera siihen oikeaan eikä etukameraan..

Kuala Lumpurin jälkeen matkattiin takaisin Thaimaahan, ja mun kilpparisaarelle! Olin siis kaksi vuotta sitten (2013, tammi-maaliskuu) 8 viikkoa vapaaehtoistyössä pienellä, lähes autiolla saarella vapaaehtoistyötä pelastamassa merikilpikonnia. Saari oli ihana, ja nyt kun oli aikaa niin ajattelin näyttää sen paikan Nuutille. Siitä sitten seuraavaksi..