Mikä blogi?

Blogiin sain idean syksyllä, kun etsin silloin muita matkablogeja. Olin itse suunnitellut lähteväni reissuun hieman pidemmäksi aikaa (siis jotain muuta kuin kahden viikon rantaloma), ja halusin lukea muiden kokemuksista. Ajattelin, että omasta reissustani voisin myös tehdä blogin, josta kaverit voivat lukea kuulumisia ja tuntemattomat kenties saada vinkkejä matkalle. Joten tässä sitä nyt ollaan J

Ihan lyhyesti omaa asiaan liittyvää taustaani, jos et minua tunne; Olen 27 vuotias nainen, ja viettänyt työelämässä viimeiset 3,5 vuotta. Viimeiset pari matkakuume on ollut melkoinen, ja olen odottanut sopivaa tilaisuutta lähteä maailmalle. Määräaikainen työsuhteeni loppui vuoden 2012 lopussa, ja kun sain tietää sen syksyllä niin en muuta vinkkiä tarvinnut :P

Pohdin vaihtoehtoja lähteä reissuun kaverin kanssa tai yksin, ja mieluummin olisin kaverin ottanut matkaan, mutta työkuviot eivät sopineet yksiin oikeen kenenkään kanssa. Niinpä piti harkita yksin lähtemistä, ja se rajoitti hieman vaihtoehtoja. Yksin en lähtisi esim. Working holiday visalla Australiaan, vaikka siellä haluaisinkin käydä, piti siis miettiä jotain ”turvallisempaa” vaihtoehtoa. Ajattelin vapaaehtoistyötä joten niitä lähinnä etsin. Löysin netistä sivuston nimeltä Ekomatkaajat, ja kiinnostuin heidän tarjoamistaan vaihtoehdoista heti. Ajankohdallisesti ja muilta seikoilta kiinnostavimmalta kuulosti Merikilpikonnien tutkimusta Thaimaassa, Koh Phra Thong saarella. Laitoin projektista kyselyä sähköpostilla, ja pian istuinkin projektia vetävän suomalaisen Marjutin kanssa Helsingissä juomassa teetä ja juttelemassa projektista. Projektiin voi osallistua joko lyhytaikaisena vapaaehtoisena, harjoittelijana tai pidempiaikaisena vapaaehtoisena. Koska minulla oli paljon vapaa-aikaa tiedossa, viimeisin sopi minulle parhaiten. Kun osallistuu pidempiaikaisena vapaaehtoisena, on minimiaika 8 viikkoa, ja pitää olla kokemusta / koulutusta jostain projektia hyödyttävästä aiheesta. Itse olen opiskellut markkinointia, joten se on ns. minun vastuualue.

Projektista voi lukea enemmän netistä, ja laitan linkin siihen, joten en toistaiseksi siitä sen enempiä kirjoita. Toki myöhemmin tulee varmasti enemmän juttuja sen mukaan mitä siellä teen. Itse kuitenkin kun olen tuosta markkinoinnista vastuussa, niin osallistun kyllä myös yleisiin tehtäviin (esimerkiksi rannan partiointiin pesimisen varalta, kilpikonnien tarkkailuun kukkulalta ja sääolosuhteiden tarkistamiseen) mutta pääasiallisesti voin käyttää aikaani erilaisiin markkinointijuttuihin. Tosin tähän mennessä ollaan sovittu vain, että teen blogia yhden toisen vapaaehtoisen kanssa, mutta lisää tehtäviä lienee tiedossa kyllä.

Koitan lähinnä kertoilla päivittäisiä puuhiani ja asioista joita täällä kokee ja näkee, ja jos on jotain muuta mitä haluat tietää esim.projektiin liittyen, niin viestiä vaan niin koitan kertoa enemmän J

Kommentit

Suositut tekstit