Bangkok ja matka Kuraburiin

Lennosta ei ihmeempää kerrottavaa, paitsi että en oikeastaan saanut juuri yhtään nukuttua, vaikka yleensä se ei ole ollut ongelma. Varmaan jännitti niin paljon J Saavuin Bangkokiin paikallista aikaa aamulla hieman 9 jälkeen (aikaero Suomeen 5 tuntia). Olin jo etukäteen päättänyt, että menen hotellille taksilla, niin ei tarvi se kummemmin murehtia eksymistä. Hotelli löytyi pienen etsimisen jälkeen, ja oli ihan mukava ja siisti, sellainen kuin oli tarkoituskin yksin matkustaessa yhden yön lepäämiseen. Miinuksena ehkä ainoastaan se, että parvekkeelta näkymä oli betoniseinä n.15 cm päässä parvekkeesta :D

Nämä kaverit odotti mua kun saavuin hotelliin :)

Tiesin etukäteen, että projektiin on osallistumassa italialainen valokuvaaja, Max, samaan aikaa kanssani, jotta voimme tehdä yhteistyötä projektin hyväksi. Max oli jo itselleen varannut bussilipun Bangkok – Kuraburi (paikka josta veneet lähtevät saarelle), ja antanut minulle facebookin välityksellä tiedot toimistosta josta hän sen hankki. Olin itsekin jo laittanut sähköpostikyselyn lipusta, ja lähdin sitten etsimään toimistoa maksaakseni ja saadakseni lipun. Ajattelin uhkarohkeasti kävellä, jolle nyt moni varmaan nauraa, koska suuntavaistoahan minulla vain yksinkertaisesti ei ole :D Matkaa oli google mapsin mukaan 1,5 km, ja vain muutama käännös, joten otin riskin. Ja uskokaa tai älkää, toimisto löytyi! Vähän ehkä auttoi se, että seutu oli sama kuin millä pöyrittiin kaverin kanssa joulukuussa kun oltiin Thaimaassa lomalla.. J Sitten oli vain se ongelma, että minulle ei ollutkaan varattua lippua valmiina, vaan he olivat luulleet sähköpostini perusteella, että noudan Maxin lipun.. Joten sitten varasin itselleni uuden, jota en tietenkään saanut mukaani koska heidän piti ensin hakea se jostain, joten tiedossa oli vielä uusi visiitti samaan paikkaan. Noh, mitäs tuosta, olihan minulla melkein kaksi päivää aikaa :P

Loppupäivän kulutin lähinnä hieman kierrellen, hotellilla torkkuen ja netissä pyörien. Max saapui Bangkokiin illalla, ja sovittiin että lähdetään seuraava aamuna heti 8 jälkeen (!! arvaatteko, ettei ollut minun ehdotus?) hakemaan bussiliput ja muita tarpeellisia tavaroita. Löydettiin toisemme aamulla melko helpolla (kiitos facebookin) ja haettiin liput, hyttysmyrkkyä ja aurinkorasvaa etc, ja sitten ajateltiin jo suunnistaa pikkuhiljaa kohti bussiasemaa, joka oli aika kaukana. Bussi lähti tosin vasta illalla klo 8, mutta lähistöllä kuulemma oli kauppoja ja muita niin ajateltiin että parempi liian ajoissa kuin myöhässä. Joten oltiin varmaan klo 1 asemalla, ja siellä sitten hengattiin melkeen koko päivä. Olin edellisenä iltana saanut tietää, että projektiin tulee myös suomalainen Maiju, joka myös tulee Bangkokin kautta. Saatiin Maijulle lippu samaan bussiin bussiasemalta (halvemmalla ja helpommalla kuin meidän liput toimiston kautta.. :P) ja Maiju tuli bussiasemalle perässä vähän reilu tunti ennen bussin lähtöä.

Bussimatka oli melkoinen kokemus J Bussi oli ilmastoitu, penkkejä oli 40 ja hintaan kuului pieni välipala ja lämmin ateria (melkein kuin lentäen olisi mennyt!). Oltiin etukäteen pelätty, että bussissa olisi tosi kylmä, mutta saatiin onneksi myös peitot, joten ei palellut. Ruokaa tuli heti lähtiessä, pullaa ja vettä ja mehua, ja sitten sai vähän unta kun valot sammutettiin. Kunnes klo 1 yöllä pysähdyttiin syömään :D Ja voin kertoa, että ei olisi kannattanut herätä ja nousta.. Tarjolla oli vetistä riisiä ja hyvin omituisia paikallisia kastikkeita, eikä tosiaan siis mitään cashewpähkinäkanaa jos joku sellaista ajattelee. Mutta melkein kaikki bussissa olivatkin paikallisia, joten heille kyllä näytti maistuvan :P Sitten jatkettiin ”unia” ja matkaa, Maiju heräsi jossain vaiheessa ja mentiin kuulemma tuhatta ja sataa. Hyvä siis että itse torkuin kuitenkin jotenkuten edes osan ajasta. Joskus varmaan 5 aikaan tuli taas stoppi, ja joku sotilasasuinen tuimailmeinen mies hyppäsi sisään ja käveli bussin läpi tarkkaillen matkustajia. Mitähän lie etsinyt.. ja sitten taas matka jatkui. Aamulla klo 6 saavuttiin Kuraburiin ”hyvin levänneinä” :D