Ennen lähtöä


Olin sopinut, että osallistun projektiin 19.1.2013 – 17.3.2013, eli kahdeksan viikon ajan. Varasin Finnairin suorat lennot Bangkokiin välille 16.1 – 4.4, sillä ajattelin että yksin matkustaessa se on mukavinta. Halusin ottaa vähän extrapäiviä jotta ehdin matkustaa saarelle hyvin ja projektin jälkeen ehdin vielä matkustaa muualla Thaimaassa. Saari, jolla projekti tapahtuu, on nimeltään Koh Phra Thong, ja se sijaitsee n.200 km Phuketista ylöspäin. Turisteja ei saarella juuri ole, joten hyvin harva tietää sitä ennalta.

Koska olen Thaimaassa melkein kolme kuukautta, piti minun hakea viisumi ennen matkaa. Yllätyin kuinka näppärää se lopulta oli, netistä lomake ja tieto tarvittavista asiakirjoista, ja sitten kävin Helsingissä viemässä ne Thaimaan suurlähetystöön, ja vähän reilun viikon päästä se jo kolahti kotiin postiluukusta. Perusrokotuksilla + Havrixilla pärjää hyvin, joten niistä ei tarvinnut murehtia. Projektia varten minun piti ennakkoon tehdä alustava markkinointisuunnitelma ja hyväksyä tietysti projektin ehdot jne, mutta muuten erityisiä valmisteluja ei juuri tarvittu.

Pakkaaminen oli ehkä hankalin osuus, kun piti miettiä mitä tarvii saaren olosuhteissa ja mitä ei. Onneksi olin kuitenkin aiemmin käynyt nopeasti tutustumassa saareen, joten tiesin suunnilleen mikä minua odottaa. Saarella ei ole sähköjä kuin iltaisin n. klo 18.30 – 22.30, ei ravintoloita eikä kauppoja (pieni kioski löytyy) ja kylässä pitää pukeutua niin että olkapäät ja polvet ovat peitossa. Eli hieman rajoitteita vaatteille ja muille mukaan otettaville tavaroille.. Katsotaan myöhemmin kuinka paljon pakkaukset menivät pieleen :D Eli ennen lähtöä muutama päivä meni pakatessa, ja viimein lähtöpäivänä rinkka oli pullollaan (suunnilleen 14 kg) ja toinen pienempi reppu melko lailla myös (n.6 kg). Eli matkatavat ja matkustaja valmiina matkaan! 

Kommentit

Suositut tekstit