Ja sitten kotiin. Eikun..


Torstaina valmistauduin sitten kotiinlähtöön. Herätys aamulla 4.40, pikaset aamutoimet ja olin respassa klo 4.58. Olin varannut hotellin kautta minibussikuljetuksen kentälle, ja ne sano siellä että matkaan saattaa mennä kaks tuntia, joten piti varata klo 5 lähtevä, lento lähtee 8.55. Varauslapussa luki että mua tullaan hakemaan respasta välillä 5 – 5.30 ja about vartin yli kuski sitten poimi mut matkaan. Se oli sellanen tilataksin kokonen auto ja meitä oli yhteensä 9 henkilöä kyydissä. Oltiin kyllä kentällä jo ennen kuutta, joten myöhemmälläkin lähdöllä olisin hyvin ehtinyt.. :D

Khao San Road hotellin käytäväkoristeita

Kentällä katoin et portit onkin jo auki ja suunnistin laukunjättötiskille kun olin tehnyt netissä jo check-inin. Siinä sitten annoin lentolipun ja passin ja laitoin rinkan hihnalle, ja virkailijan naputellessa konetta rupesin lukemaan tiskillä olevaa lappua, joka ilmotti että kyseinen lento on ylibuukattu ja Finnair pahoittelee tästä mahdollisesti aiheutuvaa myöhästymistä ja ongelmia. Ja sit lapun yläkulmaan oli kirjotettu 600 €, free meals, free hotel, free transportation. Kysyin sit virkailijalta, etä mitä se tarkottaa, ja se virkalija rupes kertomaan että joo lento on valitettavasti ylibuukattu ja siitä saattaa aiheutua jotain ongelmia. Ja että ne toivoo että joku voisi siirtää lentonsa seuraavalle päivälle samaan aikaan. Sitten se kysy että millanen tilanne mulla on, onko mulla kiire, ja olisinko mahdollisesti kiinnostunut jäämään yhdeksi päiväksi. Kerto sit vielä noi että Finnair hyvittää mulle 600 €, maksaa mun hotelliyön, kuljetuksen sinne ja aamulla takasin kentälle ja lounaan, illallisen ja aamupala. Ja uusi lento olisi perjantaina aamulla samaan aikaan. Mietin siinä sitten ehkä 3 sekuntia että onko mulla jotain pakollista Suomessa to iltana tai pe aamuna.. ja sit sanoin että mä voin jäädä :D

Virkailijan varmistettua että olen varma se soitteli esimiehen paikalle ja ne kirjotti mulle ensin ruokavoucherit lentokentälle, ja sano että mun pitäis silti mennä lähtöportille varmuuden vuoksi, jos näyttääkin siltä että mahdun kyytiin. Menin siis läpi normitarkistukset mutta ne oli aika nopeet, olin pikkasen huolissani ton passin/viisumin/maahantulolomakkeen kanssa että miten ne sitten hoituu kun nyt mulla oli jo leimat että poistun maasta. Ruokakupongeilla kävin syömässä aamupalaksi pizzaa :P


Terveellinen aamupala :P

Portilla ilmottauduin että tässä olen ja että minä olen se joka sanoi voivansa jäädä, ja ne pyys mua odottamaan ja muut meni normaalisti koneeseen. Vissiin tosin jo siinä vaiheessa kun ekat meni koneeseen niin yksi virkailija kävi mulle kertomassa että tosiaan valitettavasti joudun jäämään vielä päiväksi, että he tulee kohta opastamaan mua. Hetken päästä virkailija sitten tuli takasin ja lähdettiin takasinpäin. Käytiin ensin mitätöimässä mun maastapoistumisleima, ja sit haettiin mun rinkka, sitten hotellivoucher, visa kortti hyvityssumman lunastukeen ja sitten ne ohjas mut oottamaan hotellikuljetusta. Sekin tuli parissa minuutissa, ja hotelli oli ihan lentokentän vieressä oleva Novotel Airport hotel. Sinne sitten ja respasta ruokakupongit ja muut ohjeet, kaikki toimi hyvin eikä ollu musta mitenkään hankalaa.

Hotelli oli tosi upee, ja siellä oli monta ravintolaa, uima-allas, kuntosali ja saunat ja kaikki. Mun ruokakupongit oli sellaseen hienoon buffetravintolaan, ja vietin oikeestaan koko päivän uima-altaalla :D Kävin välissä syömässä lounasta ja sit jossain vähän ennen viittä lähin takasin huoneeseen, kattelin vähän telkkaa ja sit illalliselle.

Mun huone. Ikkunasta näky suoraan lentokentälle :D

Uima-allasalue

Syöminenkin kun muutenkin on mun lempipuuhaa, niin tuolla olin kyllä ihan taivaassa niitten ruokien kanssa :D Buffet oli sama lounaalla ja illallisella, ja söin ihan sikana molemmilla. Illallisella jo oikeesti mietin että jonkun pitää tulla kärräämään mut pois sieltä että en pääse omin avuin :D Lounaalla maistelin erilaisia lämpimiä ruokia, mm. kahta kalaa, kanaa, lämpimiä kasviksia ja perunoita, ja illallisella sitten söin mm. ceasar-salaattia, sushia, kukkakaasosekeittoa, leipää, tapaksia, ja paaaaaaljon jälkiruokaa :P Siellä oli varmaan 10 erilaista vaihtoehtoa jälkiruokapöydässä, ja erikseen vielä juustopöytä. Mmmmm.. Mä oisin voinu siirtää mun lennon jo ihan pelkästään sen takia että pääsin syömään tonne.. J


Hotellin aula kuvattuna kolmannesta kerroksesta.


Illallisen jälkeen en tehnyt juuri mitään, pakkasin kamat taas ja kävin ajoissa nukkumaan. Aamulla herätys 5.45, aamupalalle, check out ja lentokentälle taas hotellin kuljetuksella. Siellä oli samat virkailijat tiskillä ja ne muisti mut ja siinä naureskeltiin että mahtuuko tänään kyytiin ja sanovat että nyt on tilaa J Joten, samat lentokenttäkuviot ja koneeseen. Yleensä lentomatkustaminen on mulle ihan helppoa, mut nyt jostain syystä melkein koko matkan särki päätä ja oli huono olo.. :/ Mut onneks sain jonkin verran torkuttua ja katottua leffoja, ni matka meni aika nopeesti ja sit olikin jo taas Suomessa.. Hurjaa! :D

Oma takapiha.. ei vielä ihan kevät :P

Nyt on vielä niin sekasin matkustamisesta ja ylipäätään kotiutumisesta että mitään fiksua yhteenvetoa ei pysty matkasta vielä tekemään. Mutta kirjottelen vielä jotain sen suuntaista ens viikon aikana kun saa ajatuksia kasaan.. J

Kommentit

Suositut tekstit